בתופים ומחולות
הפוסט הבא בא אליכם בעיקבות הזעזו שלי ממגוון ההופעות בניצנים השנה
ובאופן כללי זה משהו שרבה זמן רציתי לדבר עליו
קוראים נכבדים שלום! אם אתם קיימים בכלל
הפעם אני רוצה להעלות נושא שהוזכר מעט בפוסט הקודם - מוזיקה
ובאופן כללי זה משהו שרבה זמן רציתי לדבר עליו
קוראים נכבדים שלום! אם אתם קיימים בכלל
הפעם אני רוצה להעלות נושא שהוזכר מעט בפוסט הקודם - מוזיקה
:ברוכים הבאים לפיסקה הראשונה, בפיסקה זו נגדיר תחום הגדרה לביטוי מוזיקה
הערך מוזיקה במילון אבן שושן: ראה מוסיקה
הערך מוסיקה במילון אבן שושן: נגינה, שירה אומנות הצרופים ההרמוניים של צלילים המצטרפים למנגינות
הערך מנגינה במילון אבן שושן: ניגון, נעימה, לחן
יש דברים רבים העונים על ההגדרה לפי מילון אבן שושן. החל ממוזיקה קלאסית ועד לשירים של יוצאי כוכב נולד, שעליהם נדון בפיסקה אחרת
אבל חושב להדגיש כי להגדרה לא נכנסים חלקים ב"מוזיקת הטראנס" ואפילו דברים בתחום המטאל, למשל דאת' מטאל במקרים מסוימים
שכן בטראנסים מדובר בצלילם המופקים ממכשירים אלקטרונים ובמוזיקאת המטאל הכבד עד מאוד מדובר באיש או אישה צווחים למיקרופון תוך שגיתרות ותופים מתחננים למגע עדין יותר ומרחק בטוח מהרמקולים כי אם כל הכבוד לאפקטים שכאלה, זה לא יצירתי במיוחד.
יש כאלו שלא יסכימו עם תחום ההגדרה שלי, ובכן דבר ראשון זאת בעיה שלהם, ודבר שני מוזיקה היום זה עיניין של תפיסה, ואני משתדל לשמור על התפיסה שמקורה מימי מוצרט.
ברוכים הבאים לפיסקה השניה, כאן נדון בסוגי מוזיקה
מוזיקה קלאסית מחדירה רגשות. חברי הפרסי אמר לי פעם שהו ניסה ללמוד למבחן עם מוזיקה קלאסית כי אמרו לו שזה מרגיע. אבל הוא נאלץ להפסיק עם זה כי זה הלחיץ אותו.
ואכן מוזיקה קלאסית תכניס בכל אחד את הרגש שהמלחין רצה להעביר. את העיקרון הזה היו כאלה שניסו להעביר גם במוזיקה של שנות ה20 המוקדמות, המאוחרת, ובעצם עד היום - כולם מנסים להעביר איזה מחשבה, רעיון או רגש. כל תרבות והדרך שלה ולכן המוזיקה המזרחית "המייללת", הראגיי "החופר בשכל", והפופ הזול והדביק של הראל מויאל וכו' יש מקום ברשימות ההשמעה ברדיו.
עם זאת המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות נפלה לרמה נמוכה, עם אנשים שיודעים לשיר אבל לא ליצור ואמונים כמו יהונתן גפן או שלום חנוך לא סופרים אפילו - ואפילו משינה, שהייתה סמל לרוק הישראלי הידרדרה ואפשר להגיד שהאיחוד עשה לה רע,
ושוב, מי שלא מסכים איתי, בעיה שלו.
ברוכים הבאים לפיסקה השלישית, בה נדבר על מה אני אוהב
רוק ישראלי. כן כן תחום קטן בעולם המוזיקה הגדול. אבל יש לו בעיה קטנה, הוא לא מעורך מספיק. יש אנשים שלא רואים ברוק הישראלי מוזיקה ששווה משהו. רובם לא גרים בארץ אז אני לא מאשים אותם.
אבל אותם ישראלים, ששומעים רוק לועזי מכל סוג שהו - רוק קלאסי, מתקדם, כבד, רוקנ'רול לא מוכנים להכיר בעובדה שהחומר מהארץ שווה משהו. אז איך אתם מסבירים את "רוק עצמאות" ומופעים אחרים שמגלגלים הררי כסף?
אז אנשים שבאים לשם מודים שמוזיקה ישראלית זה טוב, אבל שזה בא מול הרוק מחו"ל?! חס וחלילה, זה לא מתקרב אפילו. אבל אז יבואו מעריצות פקאצות של נינט ותגיד שהיא הכי מהממת בעולם!
כן, היא שרה שירים שאביב גפן כתב והלחין. אז היא שרה מהמם, אבל יסכימו איתי שיש דברים יותר טובים בארץ.
אז איך יצא שמטאליקה למשל, הרבה יותר טובים מהיהודים למשל אבל לא מהראל מויאל? איך קרה שנוצרת בארץ תרבות ומעטים האנשים הגאים בה? לזה אין לי תשובה, אני רק אוסיף את דעתי
הרוק הישראלי הוא ברמה גבוהה, יש לנו בארץ יוצרים יוצאים מן הכלל ומה לעשות שאין בעולם ביקוש לרוק בעברית או במבטא ישראלי כבד, אבל מי צריך להרשים את הגויים? אנחנו שרדנו אלפיים שנות גלות בזכות הגאווה בתרבות שלנו.
ומי שלא מסכים איתי הפעם, שיחשוב פעמיים
ואם אתם לא מאמינים, תשאלו את ברוך
הערך מוזיקה במילון אבן שושן: ראה מוסיקה
הערך מוסיקה במילון אבן שושן: נגינה, שירה אומנות הצרופים ההרמוניים של צלילים המצטרפים למנגינות
הערך מנגינה במילון אבן שושן: ניגון, נעימה, לחן
יש דברים רבים העונים על ההגדרה לפי מילון אבן שושן. החל ממוזיקה קלאסית ועד לשירים של יוצאי כוכב נולד, שעליהם נדון בפיסקה אחרת
אבל חושב להדגיש כי להגדרה לא נכנסים חלקים ב"מוזיקת הטראנס" ואפילו דברים בתחום המטאל, למשל דאת' מטאל במקרים מסוימים
שכן בטראנסים מדובר בצלילם המופקים ממכשירים אלקטרונים ובמוזיקאת המטאל הכבד עד מאוד מדובר באיש או אישה צווחים למיקרופון תוך שגיתרות ותופים מתחננים למגע עדין יותר ומרחק בטוח מהרמקולים כי אם כל הכבוד לאפקטים שכאלה, זה לא יצירתי במיוחד.
יש כאלו שלא יסכימו עם תחום ההגדרה שלי, ובכן דבר ראשון זאת בעיה שלהם, ודבר שני מוזיקה היום זה עיניין של תפיסה, ואני משתדל לשמור על התפיסה שמקורה מימי מוצרט.
ברוכים הבאים לפיסקה השניה, כאן נדון בסוגי מוזיקה
מוזיקה קלאסית מחדירה רגשות. חברי הפרסי אמר לי פעם שהו ניסה ללמוד למבחן עם מוזיקה קלאסית כי אמרו לו שזה מרגיע. אבל הוא נאלץ להפסיק עם זה כי זה הלחיץ אותו.
ואכן מוזיקה קלאסית תכניס בכל אחד את הרגש שהמלחין רצה להעביר. את העיקרון הזה היו כאלה שניסו להעביר גם במוזיקה של שנות ה20 המוקדמות, המאוחרת, ובעצם עד היום - כולם מנסים להעביר איזה מחשבה, רעיון או רגש. כל תרבות והדרך שלה ולכן המוזיקה המזרחית "המייללת", הראגיי "החופר בשכל", והפופ הזול והדביק של הראל מויאל וכו' יש מקום ברשימות ההשמעה ברדיו.
עם זאת המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות נפלה לרמה נמוכה, עם אנשים שיודעים לשיר אבל לא ליצור ואמונים כמו יהונתן גפן או שלום חנוך לא סופרים אפילו - ואפילו משינה, שהייתה סמל לרוק הישראלי הידרדרה ואפשר להגיד שהאיחוד עשה לה רע,
ושוב, מי שלא מסכים איתי, בעיה שלו.
ברוכים הבאים לפיסקה השלישית, בה נדבר על מה אני אוהב
רוק ישראלי. כן כן תחום קטן בעולם המוזיקה הגדול. אבל יש לו בעיה קטנה, הוא לא מעורך מספיק. יש אנשים שלא רואים ברוק הישראלי מוזיקה ששווה משהו. רובם לא גרים בארץ אז אני לא מאשים אותם.
אבל אותם ישראלים, ששומעים רוק לועזי מכל סוג שהו - רוק קלאסי, מתקדם, כבד, רוקנ'רול לא מוכנים להכיר בעובדה שהחומר מהארץ שווה משהו. אז איך אתם מסבירים את "רוק עצמאות" ומופעים אחרים שמגלגלים הררי כסף?
אז אנשים שבאים לשם מודים שמוזיקה ישראלית זה טוב, אבל שזה בא מול הרוק מחו"ל?! חס וחלילה, זה לא מתקרב אפילו. אבל אז יבואו מעריצות פקאצות של נינט ותגיד שהיא הכי מהממת בעולם!
כן, היא שרה שירים שאביב גפן כתב והלחין. אז היא שרה מהמם, אבל יסכימו איתי שיש דברים יותר טובים בארץ.
אז איך יצא שמטאליקה למשל, הרבה יותר טובים מהיהודים למשל אבל לא מהראל מויאל? איך קרה שנוצרת בארץ תרבות ומעטים האנשים הגאים בה? לזה אין לי תשובה, אני רק אוסיף את דעתי
הרוק הישראלי הוא ברמה גבוהה, יש לנו בארץ יוצרים יוצאים מן הכלל ומה לעשות שאין בעולם ביקוש לרוק בעברית או במבטא ישראלי כבד, אבל מי צריך להרשים את הגויים? אנחנו שרדנו אלפיים שנות גלות בזכות הגאווה בתרבות שלנו.
ומי שלא מסכים איתי הפעם, שיחשוב פעמיים
ואם אתם לא מאמינים, תשאלו את ברוך
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה